PO CO NAM ISO?

Podniesienie prestiżu firmy, otwarcie nowych możliwości rynkowych, sprawniejsze zarządzanie oraz zapewnienie stałej i powtarzalnej jakości – to jedne z wielu korzyści wynikających z wdrożenia systemu zarządzania.

Warto wskazać, że działanie zgodnie z wytycznymi ISO 9001 ma znaczenie przykładowo przy ubieganiu się przez przedsiębiorcę o dofinansowanie z funduszy unijnych (zwiększa bowiem szanse na ich otrzymanie). Wdrożone ISO może mieć również kluczowe znaczenie przy ubieganiu się przez poszczególne podmioty o udzielenie zamówienia publicznego. Okoliczność sprawnego funkcjonującego systemu zarządzania jakością oraz prowadzenie działalności według zasad określonych w europejskich normach może mieć decydujący wpływ na udzielenie zamówienia konkretnemu wykonawcy.

Korzyści zewnętrzne:

  • poprawa konkurencyjności przedsiębiorstwa;
  • poprawa wizerunku firmy;
  • zapewnienie dobrej obsługi klientów;
  • większa szansa na zdobycie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów;
  • szansa na osiągnięcie maksymalnej skuteczności w spełnianiu oczekiwań klienta;
  • lepsza współpraca z instytucjami ubezpieczeniowymi i bankowymi.

Korzyści wewnętrzne:

  • ulepszenie organizacji pracy;
  • optymalizacja i ustabilizowanie procesów;
  • szybszy przepływ informacji;
  • większe zaangażowanie pracowników, podnoszenie ich kwalifikacji, tworzenie klimatu dla integracji pracowników z celami przedsiębiorstwa;
  • wzrost odpowiedzialności za jakość wyrobu;
  • wzrost odpowiedzialności za jakość pracy;
  • niższe koszty wytwarzania, większa rentowność;
  • koncentracja na aspektach istotnych dla bezpieczeństwa i jakości wyrobu poprzez ukierunkowanie nadzoru nad jakością w stronę redukowania, eliminowania i zapobiegania niezgodnościom;
  • terminowość dostaw;
  • obniżenie kosztów z tytułu reklamacji i odpowiedzialności za produkcję
  • większa kontrola nad działalnością firmy.