PO CO NAM ISO?
Podniesienie prestiżu firmy, otwarcie nowych możliwości rynkowych, sprawniejsze zarządzanie oraz zapewnienie stałej i powtarzalnej jakości – to jedne z wielu korzyści wynikających z wdrożenia systemu zarządzania.
Warto wskazać, że działanie zgodnie z wytycznymi ISO 9001 ma znaczenie przykładowo przy ubieganiu się przez przedsiębiorcę o dofinansowanie z funduszy unijnych (zwiększa bowiem szanse na ich otrzymanie). Wdrożone ISO może mieć również kluczowe znaczenie przy ubieganiu się przez poszczególne podmioty o udzielenie zamówienia publicznego. Okoliczność sprawnego funkcjonującego systemu zarządzania jakością oraz prowadzenie działalności według zasad określonych w europejskich normach może mieć decydujący wpływ na udzielenie zamówienia konkretnemu wykonawcy.
Korzyści zewnętrzne:
- poprawa konkurencyjności przedsiębiorstwa;
- poprawa wizerunku firmy;
- zapewnienie dobrej obsługi klientów;
- większa szansa na zdobycie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów;
- szansa na osiągnięcie maksymalnej skuteczności w spełnianiu oczekiwań klienta;
- lepsza współpraca z instytucjami ubezpieczeniowymi i bankowymi.
Korzyści wewnętrzne:
- ulepszenie organizacji pracy;
- optymalizacja i ustabilizowanie procesów;
- szybszy przepływ informacji;
- większe zaangażowanie pracowników, podnoszenie ich kwalifikacji, tworzenie klimatu dla integracji pracowników z celami przedsiębiorstwa;
- wzrost odpowiedzialności za jakość wyrobu;
- wzrost odpowiedzialności za jakość pracy;
- niższe koszty wytwarzania, większa rentowność;
- koncentracja na aspektach istotnych dla bezpieczeństwa i jakości wyrobu poprzez ukierunkowanie nadzoru nad jakością w stronę redukowania, eliminowania i zapobiegania niezgodnościom;
- terminowość dostaw;
- obniżenie kosztów z tytułu reklamacji i odpowiedzialności za produkcję
- większa kontrola nad działalnością firmy.