PO CO NAM ISO?
Podniesienie prestiżu firmy, otwarcie nowych możliwości rynkowych, sprawniejsze zarządzanie oraz zapewnienie stałej i powtarzalnej jakości – to jedne z wielu korzyści wynikających z wdrożenia systemu zarządzania.
Warto wskazać, że działanie zgodnie z wytycznymi ISO 9001 ma znaczenie przykładowo przy ubieganiu się przez przedsiębiorcę o dofinansowanie z funduszy unijnych (zwiększa bowiem szanse na ich otrzymanie). Wdrożone ISO może mieć również kluczowe znaczenie przy ubieganiu się przez poszczególne podmioty o udzielenie zamówienia publicznego. Okoliczność sprawnego funkcjonującego systemu zarządzania jakością oraz prowadzenie działalności według zasad określonych w europejskich normach może mieć decydujący wpływ na udzielenie zamówienia konkretnemu wykonawcy.
Korzyści zewnętrzne:
- poprawa konkurencyjności przedsiębiorstwa;
 - poprawa wizerunku firmy;
 - zapewnienie dobrej obsługi klientów;
 - większa szansa na zdobycie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów;
 - szansa na osiągnięcie maksymalnej skuteczności w spełnianiu oczekiwań klienta;
 - lepsza współpraca z instytucjami ubezpieczeniowymi i bankowymi.
 
Korzyści wewnętrzne:
- ulepszenie organizacji pracy;
 - optymalizacja i ustabilizowanie procesów;
 - szybszy przepływ informacji;
 - większe zaangażowanie pracowników, podnoszenie ich kwalifikacji, tworzenie klimatu dla integracji pracowników z celami przedsiębiorstwa;
 - wzrost odpowiedzialności za jakość wyrobu;
 - wzrost odpowiedzialności za jakość pracy;
 - niższe koszty wytwarzania, większa rentowność;
 - koncentracja na aspektach istotnych dla bezpieczeństwa i jakości wyrobu poprzez ukierunkowanie nadzoru nad jakością w stronę redukowania, eliminowania i zapobiegania niezgodnościom;
 - terminowość dostaw;
 - obniżenie kosztów z tytułu reklamacji i odpowiedzialności za produkcję
 - większa kontrola nad działalnością firmy.